UNDERVISNINGSFORLØB
Undervisningskonceptet er centreret omkring tre grundelementer:
- Lokale undervisningsforløb på hhv. folkeskoleniveau, gymnasieniveau og universitetsniveau.
- Parallelt arbejde på alle deltagende uddannelsesinstitutioner med den samme case.
- Tre fællesaktiviteter pr. halvår, hvor eleverne møder hinanden på tværs af uddannelsesinstitutioner til fælles faglige aktiviteter med udgangspunkt i casen. Læs mere om fællesaktiviteter/knudepunkter her.
![](https://stemisundhed.dk/content/images/2022/05/uv-forl-b.jpg)
Eksempler på undervisningsforløb
For at få inspiration til, hvordan et undervisningsforløb med brug af projektets cases konkret kan tilrettelægges på hvert af de tre uddannelsestrin, kan du dykke ned i undervisningsbeskrivelser for hvert caseforløb på de deltagende uddannelsesinstitutioner i projektperioden. Beskrivelserne er udarbejdet af de undervisere, som har udviklet og undervist i forløbene. På HTX er casematerialerne bl.a. blevet brugt som udgangspunkt for SO6 - Studieretningscasen (den store opgave i slutningen af 2.g).
Undervisningsforløb i grundskolen
Undervisningsforløb på ungdomsuddannelse
Undervisningsforløb på videregående uddannelse
Eftersom flere af forløbene blev gennemført under coronanedlukninger, blev nogle af fællesaktiviteterne afholdt virtuelt – men generelt er det lærere og elevers oplevelse, at udbyttet bliver størst ved fysisk fremmøde.